IMPORTANȚA EVALUĂRII INTELIGENȚEI LA COPII

Știu despre Ghidușa mea că are potențial ridicat și cine o cunoaște bine știe că este o provocare de copil. Asemeni ei sunt mulți copii, unii identificați de părinți, alții de cadrele didactice și alții care se pierd încet printre programe școlare nepotrivite lor, sau părinți ce nu știu cum să-i ajute.

Când vine vorba de explorarea și dezvoltarea abilităților ei, pe măsură ce trece timpul simt că ceea ce primește acasă, oricât m-aș informa și studia, parcă nu-i este suficient. Și poate nici programa ei școlară nu este tocmai bine structurată pentru a ajunge la nevoia ei.

Anul acesta a  început clasa I. La fel ca și în clasa pregătitoare, sau ca la grădiniță, și-a deschis larg aripile și a plecat cu un entuziasm ieșit din comun să descopere lumea.

Mă uit la ea și-mi dau seama că modul cum privește lumea la 7 ani, eu nu o vedeam nici la 15.

Ca orice părinte, îmi doresc pentru copilul meu tot ce e mai bun. Nu mi-am proiectat în minte niciodată să o cresc să fie o variantă mai bună a mea. Ea are propriile vise și nevoi ce nu au legătură cu așteptările mele.

În schimb o susțin și investesc constant în mine pentru a mă asigura că-i pot fi cu adevărat suport. Eu o ajut oferindu-i mereu experiențe menite să-i lărgească orizontul.

Îmi doresc ca bobocelul de acum să înflorească și să-și dezvolte adevăratul potențial. Să facă ceea ce-i place și ceea ce i se potrivește.

Vă spuneam pe la începutul verii ca există un proces educațional pe baza profilului fiecărui copil la Romanian Giftedschool, singura școală din România pentru copii cu abilități înalte.

Pe lângă programa școlară pe care o oferă, Romanian Giftedschool, îi testează pe cei mici pentru a afla coeficientul de inteligență.

 

DE CE SĂ-ȚI TESTEZI COPILUL LA ROMANIAN GIFTED SCHOOL

Când am aflat de această posibilitate de a-ți testa copilul, nu am stat pe gânduri și am făcut primul pas pentru a ajunge la ei.

Testările sunt individuale, durează între 1 și 2 ore și se realizează în București, Strada Teodosie Rudeanu nr 15 A, iar cei mici nu trebuie să se pregătească în prealabil.

În cazul ei testarea a durat 1 ora jumătate și a fost susținută împreună cu psihologul scolii. O doamnă caldă, blândă și tare prietenoasă după descrierea ei.

Nu am avut așteptări mărețe și nici emoții pentru ea și nici nu m-am gândit că în urma testului voi afla că am un copil geniu.

Ghidușa mea nu este un geniu, dar este un copil complex. Pot spune că a dat semne de mică că are abilități înalte. Și știu că abilitățile acestea neexplorate la vârste mici, se pierd odată cu trecerea timpului.

I-am făcut acest test pentru a nu lăsa aceste abilități să se irosească. Mi-am dorit să știu în același timp care sunt punctele forte și unde mai trebuie lucrat. Nu vă imaginați acum că excelează la toate, nici nu mi-aș dori.

Am făcut testul în primul rând pentru ea, dar și pentru ca noi părinții să ne dăm seama ce putem face pentru copilul nostru și ce programă o poate ajuta să se dezvolte, cum o putem ghida eficient.

Romanian Gifted Sclhoo este o școala nouă în România, unde programa școlară este adaptată nevoilor și etapelor de dezvoltare astfel încât să-i ajute pe cei mici să-și dezvolte potențialul.

TESTAREA, RAPORTUL EVALUĂRII ȘI DISCUȚIA CU SPECIALIȘTII ȘCOLII

Testarea de care a avut parte Ghidușa se numește WISC IV.

Wechsler intelligence Scale for Children, este un celebru instrument de testare a abilitații cognitive, administrat individual copiilor între 6 și 17 ani.

Cuprinde 15 subteste care măsoară:

  • Raționamentul fluid ( inteligența nativă)
  • Raționamentul verbal ( inteligența câștigată prin educație )
  • Memoria de lucru ( componentă importantă ce influențează procesul de învățare, nivelul achizițiilor și capacitatea de conștientizare de sine)
  • Viteza de procesare ( evaluează capacitatea copilului de concentrare a atenției)
  • Evaluarea comportamentală și emoțională.
  • Scorul total IQ

Raportul primit în urma evaluării a ajuns la noi pe e-mail într-o săptămână și a descris în detaliu cum s-a prezentat Ghidușa la fiecare test, atât din punct de vedere cognitiv, motric și emoțional.

Am primit o imagine clară cu punctele ei forte, cu puncte de eficientizare și un profil psihologic complex.

Conform raportului, scorul obținut de Ghidușa a fost 142, un scor “special” din interpretarea de specialitate a evaluării IQ.

Așa cum spuneam, nu scorul în sine și clasamentul acestui test este important pentru noi acum, ci conștientizarea faptului că acest copil are nevoie de susținere constantă pe unele paliere mai mult, pe altele mai puțin pentru a-și dezvolta potențialul. Iar testul acesta ne-a dat ocazia să aflăm care sunt acelea.

Discuția cu specialiștii școlii a avut loc ieri prin telefon, într-un mod prietenos și cât se poate de obiectiv.

Pe lângă raportul de evaluare, conversația de ieri m-a ajutat să înțeleg încă odată că a mea Ghidușă are nevoie de informație diversificată și provocatoare, are nevoie ca informația să fie facilitată și nu predată.

Momentan învață în sistem clasic de stat, dar nu exclud varianta de a face pasul către Romanian Gifted School, bineînțetes dacă va reuși să treacă de proba admiterii. Pentru că da, la Romanian Gifted School pot învăța copiii care au promovat examenul de admitere. Acest test este primul pas prin care școala identifică copiii cu potențial înalt, dar nu este suficient să ajungi să poți studia la ei.

Mi-a plăcut tare mult să aud că există în școală un program de informare și creștere destinat părinților. Un copil cu abilități înalte necesită un management educațional special atât acasă cât și la școală. Și pentru că metoda de predare nu este una clasică în care majoritatea dintre noi am învățat, este important ca părinții să înțeleagă principiile care stau în spatele metodelor de predare și învățare.

Până la noi decizii și schimbări, sunt fericită că știu cum să-mi ajut copilul eficient.

CE ÎNSEAMNĂ COPIL CU INTELIGENȚĂ SUPERIOARĂ, COPIL CU ABILITĂȚI ÎNALTE ȘI CE ESTE UN GENIU

Definiția oferită de DEX pentru un copil supradotat este: copil cu calități ieșite din comun.

În termen IQ, inteligența superioară începe la un scor de 120, iar peste 130 se vorbește de primele semne de special.

Începând cu scorul de 145, sunt semne clare de supradotare.

În jurul valorii de 180 se poate discuta despre un geniu.

Un IQ ridicat nu înseamnă neapărat că ești geniu. Acesta indică un potențial ridicat și este important să știm să-l identificăm cât mai devreme pentru a putea susține copilul. Neexplorat, acesta se pierde. Copiii aceștia au nevoie de o structură diferită de învățământ și iată că soluții există din fericire chiar și la noi în țară, la Romanian Giftedschool.

Fie că ești interesat sa-i găsești o școală adecvată nevoilor copilului, sau pur și simplu vrei să vezi ce puncte forte are și ce e de îmbunătățit, îți poate veni în ajutor atât testarea WISC IV , cât și specialiștii din cadrul școlii Romanian Giftedschool.

Pentru mai multe informații poți accesa site-ul școlii Romanian Gifted Schlool.

Citește și:

12 librării și biblioteci pentru copii – Copilarie in oglinda

Mă bucur că ai ajuns până aici. Eu sunt Ileana și îmi doresc să creez un spațiu de comunicare și schimb de experiențe, menit să inspire și să ajute, bazat pe educație, respect și empatie.

Îți mulțumesc că citești articolele mele. Să fie cu folos și inspirație.

Te invit să ne urmărești pe pagina de facebook Copilarie in oglinda | Facebook si Instagram.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Copyright Copilarie in Oglinda 2020 | Branding & Website realizate de Ama Mihaescu CREATIVE STUDIO 

Scroll To Top